loading...

مرجع مقالات دندانپزشکی از جمله ارتودنسی،لمینت،کامپوزیت

معرفی هزینه اقامت در ترکیه هزینه اقامت در ترکیه به پول ایران چقدر است؟ در این بخش از مقاله در نظر داریم اطلاعات کلی در مورد هزینه های درخواستی برای زندگی در این کشور را در اختیار شما قرار دهیم. اگر ش

هزینه اقامت در ترکیه به پول ایران چقدر است؟

shafiee66 بازدید : 50 دوشنبه 19 خرداد 1399 : 18:37 نظرات (0)

معرفی هزینه اقامت در ترکیه

هزینه اقامت در ترکیه به پول ایران چقدر است؟ در این بخش از مقاله در نظر داریم اطلاعات کلی در مورد هزینه های درخواستی برای زندگی در این کشور را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما نیز قصد سفر به این کشور و یا قصد اقامت دائمی به ترکیه را دارید بهتر است قبل از هر گونه اقدامی اطلاعات کاملی در مورد هزینه ی درخواستی برای موارد مختلف را به دست آورید. در غیر این صورت ممکن است به دلیل کمبود بودجه به مشکلات بسیار زیادی گرفتار گردید.

هزینه هایی که در ادامه به طور کلی به آنه اشاره خواهیم کرد مربوط به سال 2019 است که به مراتب مقدار آنها در سال 2020 نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. در مقایسه با ایران هزینه حمل و نقل و جابه جای برون شهری به دلیل گران بودن بنزین بسیار زیاد خواهد بود.

هزینه اقامت در ترکیه به پول ایران

بررسی هزینه اقامت در ترکیه به پول ایران

هزینه اقامت در ترکیه شامل:
هزینه ی خورد و خوراک
هزینه ی اجاره ی مسکن
هزینه ی نقل و انتقال درون و برون شهری
هزینه های مربوط به تفریحات فردی
هزینه ی خرید پوشاک
و سایر مخارج

می باشد. هزینه ی آب و برق و قبض گاز می تواند :

– در برج ها می تواند بین 300 تا 600 لیر
– در آپارتمان ها می تواند بین 100 تا 300 لیر
– شارژ ماهیانه در برج ها تا 700 لیر

در آپارتمان ها می تواند بین 100 تا 400 لیر باشد. البته نرخ یاد شده برای سال 2019 است که با افزایش قیمت دلار و ایجاد تورم اقتصادی در این کشور به احتمال زیاد مبالغ ید شده دچار نوسان خواهد بود. افراد می توانند با اجاره کردن خانه در این کشور، فرصت اقامت یکساله و یا شش ماه را در این کشور به دست آورند. با توجه به موقعیتی که قرار است خانه ای اجاره و یا خریداری شود مبالغ متفاوتی از شما درخواست می گردد به عنوان مثال هزینه ی اجاره ی خانه یک خوابه در شهرهایی مثل استانبول می تواند از 1000 لیر در ماه شروع شده و با توجه به موقعیت آن افزایش یابد. برای خانه های دو خوابه مبلغ 18000 لیر مقدار پایه است که 200 لیر شارژ ماهیانه می باشد.

هزینه اقامت در ترکیه به پول ایران

صرفه جویی در هزینه ی های اقامت در ترکیه

برای صرفه جویی در هزینه مهاجرت به ترکیه تنها راه امکان آن است که به شهر هایی که هزینه ی زندگی در آنها بالا است مهاجرت نکنید. یا در صورتی که امکان آن برای شما فراهم نباشد سعی کنید در مناطق متوسط این شهر ها به دنبال اجاره و یا خرید خانه باشید تا بتوانید از پس هزینه های گزاف برآیید.

البته گفتنی است که هزینه مهاجرت به ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار معقول و مناسب است زیرا لیره ترکیه در مقابل با دلار و یورو ارزش کمتری دارد. در سال های اخیر هموطنان بسیاری در نظر دارند به منظور بهره مندی از فرصت های مختلف شغلی و تحصیلی بدر این کشور اقدامات اقامت دائمی و یا موفت خود را به ترکیه نهایی کنند. خبر خوب آن است که دریافت مجوز از این کشور برای اقامت بسیار آسان است.

هزینه اقامت در ترکیه به پول ایران

کمترین هزینه برای اقامت در ترکیه

هزینه ی درخواستی برای خوراکی در بسیاری از مناطق این کشور در مقایسه با هزینه ی درخواستی در ایران بسیار ارزان است ولی از آنجا که ریال ایران در برابر لیره ترکیه ارزش پایین تری دارد ممکن است هزینه های پیشنهادی بسیار زیاد به نظر برسد، به عنوان مثال یک ظرف بزرگ دونر ترکیه به طور تقریب 20 لیره می باشد که برای مردم این کشور مبلغ چندان زیادی نیست.

هزینه اقامت در ترکیه به پول ایران

باید و نبایدهایی در مورد هزینه اقامت در ترکیه

کشور ترکیه می تواند یک مکان مناسبی برای مهاجرت در نظر گرفته شود ولی ارزش پول این کشور در مقایسه با ریال ایران بیشتر است و این عامل می تواند برای ایرانیان به دلیل پرداخت هزینه های گزاف مشکل ساز باشد. از سوی دیگر در برخی از شهرهای این کشور از جمله استانبول و ازمیر .. هزینه ی زندگی بالا است. به همین دلیل باید ابتدا امکانات مالی مطلوبی را فراهم کنید تا بتوانید در طول اقامت کوتاه مدت و یا بلند مدت در این کشور، بحران های مختلف را مدیریت کنید.

اگر قصد مهاجرت به ترکیه و مهاجرت به کانادا را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا شما را در این مورد راهنمایی کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 172
  • بازدید سال : 1,129
  • بازدید کلی : 3,884