loading...

مرجع مقالات دندانپزشکی از جمله ارتودنسی،لمینت،کامپوزیت

اگر قصد مراجعه به دندانپزشکی برای ارتودنسی،لمینت ،کامپوزیت و کلیه درمان ها را دارید از سایت ما بازدید کنید

شرایط مهاجرت کاری به قبرس

shafiee66 بازدید : 60 پنجشنبه 22 خرداد 1399 : 18:57 نظرات (0)

مهاجرت کاری به قبرس، در سال های اخیر رشد بسیاری داشته است و بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف سعی می کنند برای زندگی در این کشور از شیوه مهاجرت کاری استفاده کنند. البته مهاجرت به قبرس راه و روش های خاص خودش را داشته و می بایست طبق این روند انجام شود. در ادامه شما را با مراحل لازم برای انجام مهاجرت کاری به قبرس و دریافت ویزای کاری این کشور آشنا می کنیم.

هزینه زندگی در ترکیه به تومان

shafiee66 بازدید : 77 پنجشنبه 22 خرداد 1399 : 18:56 نظرات (0)

هزینه زندگی در ترکیه یکی از دانستنی های مهم این روزها برای مهاجران ایرانی است. در حال حاضر بسیاری از مردم با اهداف مختلف برای اقامت و مهاجرت به ترکیه درخواست می دهند. در این مسیر یکی از مهمترین مسائلی که باید درباره آن دانسته و حسابی تحقیق کنید، هزینه زندگی در شهرهای ترکیه است. برای همین مهم در ادامه با ما همراه باشید و در صورت نیاز برای دانستنی های بیشتر با تیم ما تماس بگیرید.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

shafiee66 بازدید : 58 چهارشنبه 21 خرداد 1399 : 18:54 نظرات (0)

ترکیه کشوری با آب و هوای مطبوع، امکانات رفاهی و شرایط اقتصادی منحصر به فرد، جاذبه های تفریحی متنوع و … شناخته می شود که به یکی از قطب های گردشگری و توریستی آسیا- اروپا تبدیل شده است. بسیاری از افراد قصد مهاجرت به ترکیه را دارند اما از راهکارهای قانونی به منظور مهاجرت و اقامت در این کشور آگاهی ندارند. اگر به دنبال اخذ اقامت ترکیه هستید، خرید املاک و مستغلات کشور ترکیه از بهترین راه های پیش رو خواهد بود که شرایط اسکان و بهره گیری از امکانات و شرایط اقتصادی ایده آل این کشور را برای شما فراهم خواهد کرد.به طور کلی مهاجرت و اخذ اقامت کشور ترکیه به تحقیق و تحلیل نیاز دارد و تابع قوانین و شرایط خاصی می باشد؛ بنابراین اگر سوالات زیادی در این رابطه ذهن شما را مشغول کرده است، در ادامه به بررسی و شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک می پردازیم، پیشنهاد می کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

shafiee66 بازدید : 164 چهارشنبه 21 خرداد 1399 : 18:52 نظرات (0)

مهاجرت به ترکیه از پرطرفدارترین و محبوب ترین گزینه های مهاجرتی به ویژه برای جوانان متقاضی کار، افراد متقاضی ادامه تحصیل و افراد دارای تخصص و مهارت خاص به شمار می آید. در چند سال گذشته تصویب توافق های مختلف در زمینه های متفاوت بین ایران و ترکیه، شرایط اقامت را آسان تر نموده و گزینه های بیشتری را پیش روی متقاضیان مهاجرت به این کشور قرار داده است. شباهت قوانین و سبک زندگی مردم این کشور با ایران، انگیزه بیشتری جهت مهاجرت به این کشور ایجاد نموده و جمعیت کثیری از مهاجرین رو به خود فراخوانده است.

خرید بیزینس در کانادا

shafiee66 بازدید : 80 سه شنبه 20 خرداد 1399 : 18:49 نظرات (0)

در حال حاضر با توجه به برنامهای مختلف ارایه شده توسط استانهای کانادا امکانی فراهم است که افراد می توانند با خرید یک بیزینس یا دست کم ۵۱ درصد سهام آن و یا با داشتن یک بیزینس پلن یا طرح تجاری قوی، ویزای کار دریافت کنند وبرای درخواستشان و همچنین در طول این مسیر نیازمند LMIA نیستند.

روش های مهاجرت به کانادا در 2020

shafiee66 بازدید : 137 سه شنبه 20 خرداد 1399 : 18:47 نظرات (0)

زمانی که صحبت از کار و زندگی در خارج از کشور می شود، از جمله اولین کشورها برای اکثر افراد، بررسی روش های مهاجرت به کانادا است زیرا افرادی که به روش مهارت به کانادا می پردازند می دانند که کانادا فرصت های بیشماری برای بهبود کیفیت زندگی و موقعیت های شغلی هر شخص را مقابل آن قرار می دهند شهرهای کانادا در ده رتبه برتر لیست های بهترین شهرهای جهان برای زندگی وجود دارد.در واقع بیش از 40 روش مهاجرت به کانادا وجود دارد که ما به بخشی از آنها اشاره خواهیم کرد..

مطمئنا مهاجرت یکی از بزرگترین تصمیمات زندگی یک شخص محسوب میشود و قطعا لازم به در نظرگرفتن جزئیات فراوانی خواهد بود. گروه مشاوره ی مهاجرتی وست با داشتن کارشناسان مجرب در زمینه مهاجرت ، به شما کمک میکند تا این راه را با کمترین دغدغه و ارامش خاطر بگذرانید. کشور شیلی در چند سال اخیر در بین هموطنان ما هم مورد استقبال قرار گرفته است از این رو  مشاوران ما نیز مهاجرت به شیلی را در لیست پیشنهادات خود برای کسانی که قصد مهاجرت دارند را قرار داده است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در خصوص کشور شیلی و روش های مهاجرت به شیلی را با هم بررسی کنیم.

اطلاعات عمومی در خصوص کشور شیلی

کشور شیلی آمریکای جنوبی قرار گرفته است و پایتخت آن شهر سانتیاگو است. زبان مردم این کشور اسپانیایی است البته که این یک گویش است و حتی مردم شیلی از اسپانیایی ها با سرعت بیشتری سخن میگویند و گویشی خاص دارند.

این کشور طولانی ترین ساحل دریایی را دارد و بزرگترین استخر جهان به نام سن آلفونسو در شهری به نام آلگاروبو قرار دارد و از اقیانوس آرام به همراه یک پمپ آب فیلتر شده برای تامین آب خود استفاده میکند.

همچنین قدیمی ترین بیابان جهان به نام بیابان آتاکاما بین سه کشور شیلی ، پرو و بولیوی قرار گرفته است.

سفارت کشور شیلی در تهران از سال 2016 شروع به فعالیت کرده است. و این موضوع باعث رشد مهاجرت به شیلی شده است.

هزینه اقامت در ترکیه به پول ایران چقدر است؟

shafiee66 بازدید : 51 دوشنبه 19 خرداد 1399 : 18:37 نظرات (0)

هزینه اقامت در ترکیه با توجه به این مورد که ریال ایران در مقایسه با لیره ترکیه ارزش پایین تری دارد می توان بسیار زیاد باشد ولی گفتنی است که هزینه ی درخواستی برای مهاجرت به ترکیه در برابر کشورهای اروپایی بسیار مقرون می باشد.

قیمت بیت کوین در سال 2020

shafiee66 بازدید : 156 دوشنبه 19 خرداد 1399 : 18:36 نظرات (0)
با توجه به نوساناتی که در قیمت ارزهای دیجیتالی مانند قیمت بیت کوین در سال 2020وجود دارد می توان گفت که این تغییر نرخ، زمانی رخ می دهد که فروش ارزهای دیجیتالی بیشتر از تقاضای خریداران باشد. در واقع اینگونه فروش های یکجا بسیاری از معامله گران را در این راستا قرار داده است تا قیمت ارزهای دیجیتالی خصوصا خرید و فروش بیت کوین را به عنوان پرطرفدارترین ارز در جهان در سطحی زیر نرخ 9793 دلار نگه دارند و تا جای ممکن به قیمت اینگونه بازار معاملات ثبات قیمت دهند.

کامپوزیت دندان طبیعی تر است یا لمینت دندان؟

shafiee66 بازدید : 165 دوشنبه 19 خرداد 1399 : 18:34 نظرات (0)

روش های لمینت و کامپوزیت دندان از جمله روش هایی هستند که امروزه برای زیباتر و صاف تر کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این روش ها ویژگی های خاص خود را دارند و انتخاب آنها بستگی به دندان های شما و نظر دندانپزشک دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که کامپوزیت دندان طبیعی تر است یا لمینت دندان؟ برای دریافت پاسخ این سوال حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اصلاح و بستن فاصله بین دندانی بدون ارتودنسی

shafiee66 بازدید : 29 دوشنبه 19 خرداد 1399 : 18:32 نظرات (0)


در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد روش های اصلاح فاصله دندان ها بدون ارتودنسی اشاره کنیم اگر به دنبال این هستید که در مورد روش های اصلاح فاصله بین دندان ها اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله همراه ما باشید. ممکن است که تمامی دندان های شما سالم باشد اما به دلیل این که در بین آن ها فاصله وجود دارد احساس رضایت و خوشایندی نداشته باشید البته مقصر شما نیستند اصولا دندان ها با فاصله زیاد از لحاظ زیبایی می تواند ناراحت کننده باشد.

دندانپزشکی در کرونا

shafiee66 بازدید : 46 شنبه 17 خرداد 1399 : 13:22 نظرات (0)

با وجود این که کرونا بیماری جدیدی است و قابل انتقال از راه های تنفسی می باشد طبیعتا در حال حاضر دندانپزشکی در کرونا نیز رابطه مستقیم با هم داشته و از این رو افراد در هنگام مراجعه به دندانپزشکی حتماً باید نکات بهداشتی را رعایت کرده تا اگر خدای نکرده به این بیماری مبتلا بودند آن را به دیگر افراد منتقل نکنند و یا در غیر این صورت نیز از دیگر افرادی که به دندانپزشکی مراجعه می کنند، به کرونا مبتلا نگردند.

همچنین بخوانید: قیمت لمینت دندان

اقدامات مهم در زمینه دندانپزشکی در کرونا

لمینت دندان چیست؟

shafiee66 بازدید : 107 شنبه 17 خرداد 1399 : 13:20 نظرات (0)

زیبایی چهره برای هر فردی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد که می توان گفت طرح لبخند در زیبایی ظاهری نقش بسیاری ایفا می کند که امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد ارائه ایده ها و روش های متعددی برای زیبایی طرح لبخند می باشیم. لمینت دندان یکی از پرطرفدارترین و پرتقاضاترین ایده هایی می باشد که با انجام آن، بر سطح جلویی دندان فرد، پوسته نازکی نصب شده و ظاهری بسیار زیبا و جذاب را برای چهره و دندان های وی به ارمغان می آورد.

همچنین بخوانید: بررسی دقیق راه های اصلاح طرح لبخند

 

کامپوریت یا آمالگام

shafiee66 بازدید : 35 شنبه 17 خرداد 1399 : 13:18 نظرات (0)

مقایسه ی پرکردگی های فلزی آمالگام و پرکردگی های همرنگ کامپوزیتی

امروزه تقاضای بیماران برای ترمیم دندانهای پوسیده بیشتر پرکردن دندان با مواد همرنگ دندان است چون اظهار می کنند که دوست ندارند در هنگام صحبت یا خنده پرکردگی های تیره در دهانشان دیده شود.

در گذشته به خاطر استحکام آمالگام یا همان مواد فلزی پر کردن دندان دندانهای عقبی به طور معمول با آمالگام ترمیم میشد ولی امروزه با توجه به پیشرفتهایی که در زمینه ساخت کامپوزیت شده است و با توجه به ارتقا خصوصیات فیزیکی و مکانیکی این مواد میتوان دندانهای خلفی را با اطمینان و بدون نگرانی از بروز مشکلات با کامپوزیت ترمیم کرد .

پردرآمدترین شغل در ترکیه

shafiee66 بازدید : 51 شنبه 17 خرداد 1399 : 13:17 نظرات (0)

پردرآمدترین شغل در ترکیه با توجه به عوامل گوناگون در بازه های زمانی مختلف می تواند به طور ویژه متغیر باشد. لازم به ذکر است که هر شغلی که درآمد بیشتری دارد از مشاغل محبوب نمی باشد. برای کسب اطلاعات و مشاوره کامل نسبت به درآمد و حقوق این نوع از مشاغل با همکاران ما در تماس باشید.

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، همواره به این موضوع توجه می کنند و آن را مورد بررسی قرار می دهند که در کشور مقصد، چه شغلی و با چه درآمدی می توانند داشته باشند. از این رو می توان از مسائل مهم در شرایط اقامت در استانبول ترکیه و کشورهای دیگر دانست. در این میان برخی نیز برای ثبت شرکت در ترکیه و ثبت شرکت در استانبول نیز اقدام می کنند.

شما می توانید برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت به استانبول با کارشناسان لیان از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره واتساپ در ارتباط باشید.

معرفی پردرآمدترین شغل در ترکیه

خرید خودرو در ترکیه

shafiee66 بازدید : 43 شنبه 17 خرداد 1399 : 13:16 نظرات (0)

شرایط خرید خودرو در ترکیه نسبت به ایران متفاوت می‌ باشد. قیمت خودرو‌های این کشور زیاد است. با زندگی افراد زیادی از ایران در ترکیه، این افراد سوالاتی درباره خرید خودرو در ترکیه دارند. برای اطلاع از خرید خودرو در ترکیه این مقاله را مطالعه فرمایید.

خرید خودرو در کشور ترکیه

در کشور ترکیه برای انتخاب اتومبیل جهت خرید با هیچ محدودیتی روبرو نخواهید شد. شما قادر به پیدا کردن انواع برند‌ها و مدل‌های گوناگون خودرو در این کشور خواهید بود. همچنین خط تولید شرکت‌های خودروسازی مانند هیوندای، فورد، فیات، تویوتا، هوندا و رنو در کشور ترکیه جهت افزایش فروش راه اندازی شده است.

به دلیل وارد کننده بودن کشور ترکیه در زمینه سوخت استفاده از خودرو‌های دیزیلی، که سوخت‌ها گازوئیل می‌باشد، در این کشور بسیار رایج می‌ باشد. بهتر است که بدانید قیمت این خودرو‌ها به مراتب بیشتر می‌ باشد.

برای خرید خودرو در ترکیه فقط کافی است برند خودروی مد نظر خود را از شرکت‌ها و کمپانی‌های معروف دنیا در این کشور انتخاب کنید و سپس اقدام به مراجعه حضوری کنید.

مشکلات بعد از ارتودنسی

shafiee66 بازدید : 53 شنبه 17 خرداد 1399 : 13:15 نظرات (0)

از مشکلاتی که بیمار بعد از ارتودنسی با آن مواجه است می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • درصورتی که بیمار توصیه های متخصص ارتودنسی و بهداشت دهان و دندان را به بهترین نحو رعایت ننماید با عوارضی مانند پوسیدگی،تحلیل لثه و بیماری های لثه رو به رو خواهد شد. بیمارانی كه متقاضی درمان ارتودنسی هستند باید بهداشت بسیارخوبی داشته باشند،چون در شرایط قرارگیری پلاك‌های متحرك و به‌خصوص براكت و سیم‌های ثابت رعایت بهداشت دهان مشكل‌تر می‌شود و اگر بیمار دقت و تمركز كافی در رعایت بهداشت خود نداشته باشد، دندان‌ها دچار پوسیدگی می‌شوند.
  • درد و شل شدن دندان از مشکلات بعد از ارتودنسی است که با استفاده از داروهای مسکن و ضد التهاب به راحتی قابل کنترل و رفع شدن است.
  • از مشکلات بعد از ارتودنسی به بد رنگی و زردی دندان به علت اینکه در زیر بریسها بهداشت به صورت صد در صد اتفاق نمی افتد،می توان اشاره کرد که با سفید کردن دندان این مشکل قابل برطرف شدن است.

نخ دندان ارتودنسی

shafiee66 بازدید : 36 شنبه 17 خرداد 1399 : 13:13 نظرات (0)

اجزای نخ دندان ارتودنسی

استفاده از نخ دندان به منظور تمیز کردن سطوح بین دندان ها و زیر لثه ها قبل از مسواک زدن ضروری است، محصوصا اگر بر روی دندان ها براکت ارتودنسی نصب شده باشد.در این صورت می بایست به جهت بهداشت ارتودنسی حتما و حتما از نخ دندان استفاده کنید.
نخ دندان مخصوص ارتودنسی (سوپرفلاس) شامل سه قسمت است:

  • یک سر سوزنی چند سانتی متری
  • یک بخش اسفنجی شکل
  • نهایتا خود نخ دندان.

چگونه از نخ دندان ارتودنسی استفاده کنیم

ابتدا نخ دندان را از سر سوزنی شکل آن از زیر سیم عبور داده، سپس دو طرف نخ دندان را دور انگشت های نشانه دستها می پیچیم. آنگاه به کمک یک حرکت اره ای و به شکل مورب و به آهستگی نخ دندان را از تماس بین دندانها عبور می دهیم.
سپس با حرکات بالا و پایین (دقت شود جلو و عقب اشتباه است). در حالیکه نخ دندان به دندان چسبیده است، آن را به زیر لثه برده این ناحیه را تمیز می کنیم. بطور ایده آل صبح ها پس از صبحانه و شبها قبل از خواب بایستی از نخ دندان استفاده کرد.
ارتودنسی-نخ دندان ارتودنسی-min

 

ارتودنسی دندان کودکان

shafiee66 بازدید : 41 شنبه 17 خرداد 1399 : 13:11 نظرات (0)
ارتودنسی دندان کودکان

ارتودنسی دندان کودکان معمولا برای جلوگیری از ارتودنسی در بزرگسالی انجام می گیرد تا بیمار درد و ناراحتی کمتری را احساس کند. برای انجام ارتودنسی دندان کودکان باید به متخصص ارتودنسی خبره مراجعه کنید تا هیچ آسیبی به دندان ها و لثه های کودکان وارد نشود.

ارتودنسی کودکان

ارتودنسی دندان کودکان یا اطفال در علم دندانپزشکی به نام interceptive معروف است. طبق تحقیقات انجام شده برخی از متخصصین عقیده دارند که درمان ارتودنسی در کودکان از سن هفت سالگی آغاز می شود. زیرا به عقیده آن ها دندان ها و فک بالا و پایین همچنان در حال رشد هستند و این روند در فرآیند درمان ارتودنسی کودکان بسیار موثر است.

در این سن به دلیل رشد دندان و فک برخی از ناهنجاری های دندانی راحت تر و سریع تر به درمان پاسخ می دهند. ارتودنسی در دوران کودکی از درمان در دوران بزرگسالی جلوگیری می کند. اما باید به این نکته توجه کنید که درمان زود هنگام کمکی به درمان همه ی ناهنجاری های ارتودنسی نمی کند اما در برخی موارد بسیار موثر است.

 

 

درمان های پیشگیری ارتودنسی

در برخی شرایط امکان دارد تا مواردی پیش روی والدین قرار گیرد که می بایست در این صورت برای ارتودنسی پیشگیری اقدام نمایند.

در زیر به بررسی برخی از مواردی که نیاز به ارتودنسی پیشگیری وجود دارد می پردازیم:

  • در صورتی که دندان های شیری کودکان بر اثر اتفاقاتی چون آسیب از طریق جسم خارجی، پوسیدگی داخلی و… زودتر از موعد سنی مقرر شده بیفتد.
  • درصورتی که شرایطی برعکس مسئله بالا رخ دهد، بدین معنی که دندان های شیری کودک در سن مشخص شده نیفتد و دیرتر از آن سن بیفتد.
  • کم بودن تعداد دندان ها( در برخی از افراد این امکان وجود دارد که به صورت مادرزادی تعدادی دندان دائمی کمتر از حالت استاندارد داشته باشند.)
  • در صورتی که پس از گذر از سن پنج سالگی، کودک همچنان اقدام به مکیدن انگشتان خود نماید، در این صورت نیاز به درمان نیز وجود خواهد داشت.
  • جلو بودن یا عقب بودن فک 
  • بیرون زدگی دندان ها
  • نامرتبی دندان ها

 

سن مناسب درمان ارتودنسی

 

ارتودنسی-ارتودنسی دندان کودکان

 

بهترین زمان برای بررسی دندان ها و مراجعه به متخصص ارتودنسی جهت معاینه شرایط دندانی و فکی در سن 8 تا 10 سالگی می باشد. دندان های کودکان در این سن شامل دندان های دائمی و شیری می شود که بهترین زمان برای تشخیص مشکلات در ناحیه دهان و دندانی می باشد.

با درآمدن دندان های آسیاب اول، ممکن است ناهنجاری هایی چون شلوغی دندان ها، جلو زدگی یا عقب رفتگی دندان ها رخ دهد که با تشخیص به موقع می توان نتیجه ی مناسب تری را از ارتودنسی دریافت نمود.

لازم به ذکر است که شروع روند درمانی در سال های اولیه پس از ارزیابی دندان ها اتفاق نمی افتد. اما با تشخیص زودهنگام می توان به اصلاح برخی مشکلات پرداخت.

از جهتی دیگر با ارتودنسی به هنگام، از هرگونه آسیب جلوگیری به عمل آورده می شود. بدین صورت که دندان های شلوغ و نامرتب باعث می شود تا روند رعایت بهداشت دهان و دندان به خوبی صورت نگیرد، درنتیجه باعث پوسیدگی دندان ها می شود.

 

در کدام ناهنجاری سن بیمار ملاک اصلی درمان است؟

برای درمان ارتودنسی هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. امام برخی از والدین ترجیح می دهند تا کودکانشان در سن کم درمان شوند و از درمان در بزرگسالی جلوگیری کنند.

باید متذکر شویم که برخی از نا هنجاری ها مانند انواع کراس بایت ها و جلوزدگی دندان های جلویی سن بیمار از اهمیت بالایی برای درمان برخودار است. ناهنجاری کراس بایت سبب رشد نا متقارن فک بالا و فک پایین می شود و جلو زدگی دندان ها موجب می شود تا در تصادفات احتمال آسیب دیدگی و ضرب دیدگی  دندان ها بیشتر شود. به همین سبب درمان این ناهنجاری ها در دوران کودکی بسیار موثر تر می باشد.

در مواردی که کودک عادت به مکیدن انگشت شست دارد یا دچار مشکل تنفسی است با ارتودنسی در سن پایین رفع می شود. بهترین زمان در ارتودنسی کودکان از 7 تا 14 سالگی است.

از دیگر مشکلاتی که در ارتودنسی کودکان قابل تشخیص است می توان به دندان اضافی، جلوزدگی فک، عقب ماندگی فک، اختلالات فکی دندانی، اندازه دندان ها و دندان های از دست رفته نام برد.

 

ارتودنسی-دیپ بایت قبل، کیس ۱ارتودنسی-دیپ بایت بعد، کیس ۱

برای مشاهده نمونه های بیشتر به صفحه تصاویر قبل و بعد ارتودنسی مراجعه نمایید.

 

مزایای درمان ارتودنسی در کودکان چیست؟

ارتودنسی کودکان در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است به گونه ایی که بریس های جدید و رنگی ساخته شده راحت تر و جذاب تر از بریس های قدیمی است.

ارتودنسی زودهنگام باعث می شود تا مزیت های فراوانی را به همراه داشته باشد. در ادامه به برخی از این موارد می پردازیم:

  • قوس دندانی: ارتودنسی زود هنگام در کودکان به دلیل رشد آرواره های کودک، موجب می شود تا قوس دندانی کودک و فک ها در جایگاه صحیحی قرار گیرند.
  • درمان های راحت تر در آینده: در درمان زود هنگام ممکن است بخش بزرگی از مشکلات کودکان برطرف شود و در آینده برای درمان کامل تر زمان کم تری صرف شود و درد و سختی زیادی نداشته باشد.
  • رفع مشکلات بلع و تکلم: با انجام به هنگام ارتودنسی می توان در صدد رفع مشکلاتی چون بلع غذا و هم چنین مشکلات تکلم گامی مثبت برداشت و به طور کامل آن مشکلات را حل کرد.
  • درمان نهفتگی دندان ها: با انجام ارتودنسی، سبب می شود تا فضای فک و دهان برای دندان های دائمی بازتر شود و در واقع هر یک از دندان ها در جایگاه درست خود قرار گیرند. این موضوع سبب میشد تا دندان ها در حالت نهفته در قسمت فک رشد نکنند.
  • ارتودنسی متحرک: در مواردی که مشکلات فکی و استخوانی در کودکان وجود ندارد استفاده از ارتودنسی متحرک برای کودکان بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

 

ارتودنسی-ارتودنسی دندان کودکان

 

مزایای استفاده از گسترش دهنده پالاتال در ارتودنسی دندان کودک چیست؟

یکی از عوارض هایی که در صورت عدم ارتودنسی در کودکان ایجاد می شود بروز سرگیجه در سن پایین است که به دلیل نا هنجاری های دندانی به وجود می آید. در زمانی که کودک ارتودنسی انجام می دهد ممکن است فک وی عریض تر از حد ممکن شود.

برای مثال ارتودنتیست از دستگاه گسترش دهنده پالاتال برای بر طرف کردن دو ناهنجاری استفاده می کند:

  1. اندازه قوس فک بالا را اصلاح می کند که نتیجه آن قرار گرفتن دندان های ثانویه در وضعیت درست است.
  2. در مواردی که فک بیش از حد باریک است و برای اصلاح نا مرتبی و شلوغی دندان ها باید برخی از دندان ها را کشید، با وجود دستگاه پالاتال در ارتودنسی کودکان دیگر نیاز به کشیدن دندان ها در بزرگ سالی نیست.

 

رعایت بهداشت در ارتودنسی کودکان چگونه است؟

رعایت بهداشت دهان و دندان و دستگاه ارتودنسی برای کودکان بسیار ضروری است. در کودکان دارای ارتودنسی معمولا رعایت بهداشت کار سخت و آزاد دهنده ای است اما برای دریافت اثر مثبت از ارتودنسی حتما باید به بهترین نحو ممکن بهداشت را رعایت کنند.

در طول روز حتما باید سه الی چهار بار دهان خود را با آب بشویند. قبل از خواب حتما باید از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای از بین بردن مواد غذایی باقی مانده در بین بریس ها و دندان ها استفاده شوند. توجه داشته باشید استفاده از دهان شویه حاوی فلوراید به سلامت دندان ها و استحکام آن ها کمک می کند.

والدین باید به کودکان خود کمک کنند تا روزی یک بار از نخ دندان استفاده کنند تا باکتری های موجود در زیر و رو خط لثه کاملا پاک شوند. زیرا در غیر اینصورت این باکتری ها به رسوبات مخرب تبدیل می شوند  و عامل پوسیدگی دندان ها می گردند.

 

ارتودنسی-ارتودنسی دندان کودکان

 

 

ارتودنسی کودکان و جلوگیری از عادات مضر

انجام ارتودنسی در کودکان علاوه بر این موضوع که زیبایی دندان را به وی هدیه می بخشد، مشکلات و عادات مضر کودکان را بهبود و رفع می نماید. 

این عادات می تواند شامل موارد زیر باشد که با ارتودنسی رفع می شوند:
  • عادت مکیدن انگستان دست کاهش و قطع می گردد.
  • بهبود شرایط تنفسی با قرارگیری درست دندان ها
  • مشکلات تکلم با اتمام دوره درمان ارتودنسی رفع می گردد.
  • عمل بلع در کودکان به سهولت امکان پذیر خواهد بود.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان با انجام ارتودنسی راحت تر صورت می گیرد.
  • مشکلات گوارشی به سبب رفع مشکلات بلع نیز کاهش می یابد.
  • از سایش و در نتیجه آسیب دندان ها جلوگیری می شود.
  • قرار گیری مناسب و استاندارد دندان ها

 

ارتودنسی در دوران کودکی نتیجه بهتری را در بر دارد و احتمال ریسک برگشت پذیر بودن در آن بسیار کم است. با ارتودنسی در دوران کودکی درد و مشقتی که باید در بزرگسالی تحمل کرد دیگر وجود ندارد در نتیجه زمان کم تری را هم برای درمان نیاز است. از این رو جراحی و درمان های سخت در آینده برای فرد وجود ندارد.

آیا کشیدن دندان در دوران بارداری عوارض دارد؟

shafiee66 بازدید : 68 سه شنبه 13 خرداد 1399 : 14:28 نظرات (0)

بسیاری از بانوانی که دوره بارداری را می گذرانند، معمولا سوالات بسیار زیادی درباره کشیدن دندان در دوران بارداری دارند و علاقه مند هستند تا بدانند که آیا این کار عوارضی را بر روی آنها دارد یا خیر؟ ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم و اطلاعاتی را در خصوص کشیدن دندان در دوران بارداری در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به این موضوع هستید به شما توصیه می کنیم حتما ما را در این مطلب همراهی کنید.

کشیدن دندان در دوران بارداری

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از بانوان در دوره بارداری با درد بسیار زیاد در برخی از دندان های خود روبرو می شوند که این موضوع باعث می شود تا بسیاری از بانوان در این دوره به دندانپزشکی مراجعه کرده و حتی اقدام به کشیدن دندان در دوران بارداری خود کنند. تغییرات هورمونی که در این دوران در بدن بانوان اتفاق می افتد یکی از مهمترین عواملی است که باعث به وجود آمدن این درد در دندان ها می شود و به همین علت شما باید توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد نیازی به کشیدن دندان ها نیست. با تغییرات هورمونی که در دوران بارداری در بدن مادران رخ می دهد معمولا شاهد آن هستیم که لثه های بانوان بسیار حساس شده و حتی برخی از بیماری های عفونی نیز در دهان رخ می دهد. امروزه راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد که از جمله آنها می توان به داشتن رژیم غذایی مناسب و همینطور مسواک زدن به شکل صحیح و به صورت مرتب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:اقدامات لازم بعد از کشیدن دندان

آیا کشیدن دندان در دوران بارداری عوارض دارد؟

بانوان در دوران بارداری حتما هر سه ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنند

یکی از مهمترین توصیه هایی که دندانپزشکان و همینطور پزشکان برای بانوان باردار دارند این است که این بانوان باید حتما سعی کنند هر 3 ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کرده و بهداشت دهان و دندان خود را به شکل مناسبی رعایت کنند. شاید این موضوع برای شما کمی عجیب باشد که چرا در این دوران باید میزان مراجعه به دندانپزشکی بیشتر شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که خرابی دندان ها در دوران بارداری یکی از شایع ترین مشکلاتی است که برای بانوان باردار پیش می آید و به همین علت است که شما برای جلوگیری از کشیدن دندان در دوران بارداری سعی کنید به صورت مرتب به دندانپزشکی مراجعه کنید. البته جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و بعد از دوران بارداری شرایط شما به شرایط عادی باز می گردد و دلیل این موضوع نیز تغییرات هورمونی در بدن بانوان باردار می باشد.

آیا کشیدن دندان در دوران بارداری عوارض دارد؟

علت خرابی دندان ها در دوران بارداری

در بخش های قبلی اشاره کردیم که یکی از مهمترین دلایل خرابی دندان ها معمولا مشکلات هورمونی است که برای بانوان به وجود می آید و باعث می شود تا دندان های آنها خراب شود. با این وجود این موضوع تنها دلیل خرابی دندان ها در دوران بارداری نیست و عوامل دیگری نیز بر روی این موضوع تاثیرگذار هستند. یکی از مهمترین این دلایل این است که بانوان در دوران بارداری علاقه شدیدی به خوردن خوراکی های شیرین و ترش دارند و این خوراکی ها نیز تاثیر منفی بر روی سلامت دندان ها می گذارند. تمایل کمتر بانوان باردار به مسواک زدن یکی دیگر از دلایل خرابی دندان ها در دوران بارداری است که حتما باید به آن توجه کنید. کاهش ویتامین دی و همینطور کلسیم در بدن بانوان باردار نیز می تواند از دیگر دلایل بسیار مهم برای خرابی و کشیدن دندان در دوران بارداری باشد.

بیشتر بخوانید:ارتودنسی

آیا کشیدن دندان در دوران بارداری عوارض دارد؟

استفاده از مسکن ها بعد از کشیدن دندان در دوران بارداری

یکی از مشکلاتی که کشیدن دندان در دوران بارداری برای شما به وجود می آورد درد زیاد در ناحیه دندان ها می باشد که معمولا در شرایط عادی دندانپزشکان به شما توصیه می کنند که از مسکن ها برای کاهش درد خود استفاده کنید. استفاده از انواع مسکن ها در دوران بارداری بدون مشورت با پزشک متخصص می تواند عوارضی را برای شما داشته باشد. بنابراین توصیه ما به شما این است که در صورت داشتن درد بعد از کشیدن دندان در دوره بارداری حتما برای مصرف مسکن و داروهای این چنینی با پزشک خود مشورت کنید.

در دوره بارداری چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

در سه ماهه اول دوره بارداری معمولا بانوان با مشکل داشتن حالت تهوع روبرو هستند که توصیه ما به شما این است که حتما سعی کنید در این دوره از رفتن به دندانپزشکی خودداری کنید. عامل دیگری که می تواند در این دوره برای شما خطرساز باشد خطر اشعه است که برای جلوگیری از به خطر افتادن جنین می توانید در این دوره سه ماهه از مراجعه به دندانپزشک خودداری کنید. در طی ماه های سوم تا ششم شما می توانید به صورت کاملا عادی به دندانپزشک مراجعه کنید و تمامی مشکلات مربوط به دندان خود را حل کنید. در این ماه هیچ خطری شما و یا فرزند شما را تهدید نمی کند. در سه ماهه آخر دوران بارداری نیز معمولا توصیه می شود به دلیل وزن بالا از رفتن به دندانپزشکی به جز موارد اورژانسی خودداری کنید.

آیا براکت ارتودنسی دندان‌ها را لک می کند؟

shafiee66 بازدید : 86 سه شنبه 13 خرداد 1399 : 14:22 نظرات (0)
آیا براکت ارتودنسی دندان‌ها را لک می کند؟

استفاده از سیم و براکت ارتودنسی مدت هاست که به عنوان یک روش درمانی مناسب برای رفع ناهنجاری های فک و دندان ها و همچنین زیباسازی آنها کاربرد دارد. اما متاسفانه در برخی موارد براکت ارتودنسی موجب ایجاد لک بر روی دندان ها شده و رنگ آنها را تغییر می دهد. ایجاد لک روی دندان بعد از انجام ارتودنسی دلایل مختلفی دارد و روش های درمانی نیز برایش وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.

 

مضرات استفاده از انواع سفید کننده های دندان

shafiee66 بازدید : 37 سه شنبه 13 خرداد 1399 : 14:21 نظرات (0)
مضرات استفاده از انواع سفید کننده های دندان

زیبایی و سفیدی دندان ها یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عامل زیبایی ظاهری چهره در افراد مختلف بوده و امروزه خدمات زیبایی و ترمیمی بسیار زیادی به منظور سفیدی و درخشندگی دندان ها انجام گرفته و طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب نموده است. استفاده از سفید کننده های دندانی یکی از راه های سفید کردن و درخشندگی دندان ها بوده و امروزه در بسیاری از برندهای مختلف جهانی و یا در ترکیب با انواع خمیر دندان ها مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد.

 

 

 

تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی

shafiee66 بازدید : 53 سه شنبه 13 خرداد 1399 : 14:20 نظرات (0)
تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی

داشتن لبخندی زیبا موجب حس خوب و افزایش اعتماد به نفس در هر فردی می شود. آشنایی با تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی سبب می شود راه حلی مناسب برای رفع عیوب دندان های خود داشته باشید. برای حضور موفق در جامعه و بالا رفتن اعتماد به نفس لازم است به زیبایی صورت خود اهمیت دهید و دندان های سفید و مرتبی داشته باشید. در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی درباره تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید.

انجام لمینت دندان در سنین پایین

shafiee66 بازدید : 45 سه شنبه 13 خرداد 1399 : 14:18 نظرات (0)
انجام لمینت دندان در سنین پایین

لمینت دندان یکی از روش های ایجاد زیبایی و اصلاح طرح لبخند است. این روش طرفداران بسیار زیادی داشته و در سنین مختلف توسط متخصصان دندانپزشک زیبایی انجام خواهد شد. امروزه انجام این روش اصلاح طرح لبخند، در جمعیت نوجوانان نیز رواج یافته و توانسته است بسیاری از مشکلات ظاهری تاثیرگذار در زیبایی لبخند و چهره را برطرف نموده و یک اعتماد به نفس دو صد چندان به آنها هدیه نماید. سن مناسب جهت انجام این روش زیبایی اهمیت بسیار زیادی داشته و از بروز مشکلات جدی در دندان ها پیشگیری می نماید. در این مقاله به بررسی انجام لمینت دندان در سنین پایین خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

کامپوزیت دندان در دوران بارداری

shafiee66 بازدید : 89 شنبه 10 خرداد 1399 : 14:14 نظرات (0)

یکی از نگرانی های اصلی مادران باردار در دوران بارداری به ویژه سه ماهه اول این دوره، انجام روش های مختلف زیبایی و اصلاح طرح لبخند است. کامپوزیت دندان در دوران بارداری یکی از مهم ترین خدمات زیبایی دندان می باشد که بسیاری از مشکلات ظاهری دندان را برطرف نموده و تاثیر فوق العاده ای در اصلاح طرح لبخند خواهد داشت. انجام چکاب های دوره ای و توجه به سلامت دهان و دندان در دوره بارداری اهمیت بسیار زیادی داشته و توصیه می شود پیش از بارداری از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل نمایید.

قیمت لمینت دندان چقدر است؟

shafiee66 بازدید : 61 شنبه 10 خرداد 1399 : 14:10 نظرات (0)

وامل بسیاری در تعیین قیمت لمینت دندان تاثیر گذار می باشند که جنس به کار رفته در این روش یکی از مهم ترین آن ها شناخته می شوند. لمینت های سرامیکی از لمینت های کامپوزیتی گران تر بوده و از این رو برای انجام آن ها می بایست هزینه بیشتری را در نظر گرفت. از دیگر عوامل می توان به وسعت کار و میزان مشکلات دندانی اشاره کرد. میزان توانایی و تخصص دندانپزشک زیبایی نیز می تواند در تعیین نرخ لمینت تاثیر فراوانی داشته باشد. بیمه های درمانی تا حدی هزینه های این روش را تقبل می کنند و از این رو قیمت لمینت های مختلف برای بیماران کاهش خواهد یافت. قبل از انجام روش لمینت دندان توصیه می کنیم با یک دندانپزشک زیبایی که در این زمینه تبحر دارد مشورت نمایید تا تمامی جوانب برای شما عنوان شود.

ارتودنسی ثابت

shafiee66 بازدید : 109 شنبه 10 خرداد 1399 : 13:43 نظرات (0)

ارتودنسی ثابت چیست؟

ارتودنسی ثابت روشی از ارتودنسی است که در آن بیمار قادر نخواهد بود تا دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج کند چرا که براکت های ارتودنسی بر روی دندان به صورت ثابت وجود دارند و با استفاده از  کش های ارتودنسی به یکدیگر متصل شده اند.

براکت های ارتودنسی تا انتهای طول درمان ارتودنسی بر روی دندان بیمار باقی خواهند ماند و سیم ها نیز هر چند جلسه یکبار توسط متخصص ارتودنسی تعویض خواهند شد.

دکتر مسعود داوودیان،از بهترین متخصصین ارتودنسی در کلینیک تخصصی ارتودنسی در تهران و در سالهای طولانی مشغول به خدمت رسانی در زمینه درمان ارتودنسی می باشند و بهترین مشاوره ها را در جلسات ابتدایی در اختیار قرار می دهند.

 

ارتودنسی رنگی و رنگ های ارتودنسی

shafiee66 بازدید : 190 شنبه 10 خرداد 1399 : 13:32 نظرات (0)

ارتودنسی رنگی از مواردی است که در میان کودکان و نوجوانان بسیار جالب توجه می باشد. اما به طور کلی می توان گفت برای تمامی افراد بندهای رنگی وجود دارد که می توانند در طول درمان از رنگ بندی های متفاوت آن استفاده کنند.
در ادامه به توضیحاتی در خصوص ارتودنسی و رنگ های بند ارتودنسی می پردازیم:

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 178
  • بازدید سال : 1,135
  • بازدید کلی : 3,890